Tips om föreläsning hos Sveriges Konstföreningar (klicka på rubriken)

”Titta på naturen! Den är där borta.” med Anders Jansson, museiintendent vid Bildmuseet vid Umeå universitet. Med exempel från aktuella utställningar kommer föreläsningen att handla om hur konstnärer utforskar, ifrågasätter och behandlar människans relation till naturen. Hur närmar sig konstnärer vår tids avgörande frågor med klimatförändringar och sociala utmaningar? Kan konsten vara en katalysator för förändring?
Föreläsningar hos Sveriges konstföreningar Klicka på länken och du kommer till en inloggningssida Ange medlem (lösenord) och tryck på logga in. Du kommer till en sida där du måste ange lösenordet medlem igen för att kunna trycka på watch the video. Du får då se den inspelade föreläsningen.